tisdag 20 april 2010

Bättre sent än aldrig, Eller hur?...
.
Robin alias Rob stalker skickade över den här plattan för ett bra jävla tag
sen och jag har helt enkelt missat att skriva om den. Det betyder inte att
den blivit bortglömd eller var dålig, nej för all del inte. För precis som förra
alstret som recenserades här, så är det här bra! Inledande titelspåret är
en känga i skrevet på Arbetsförmedlingen, och texten tar man väl med
en gnutta ironi och ett glatt leende på läpparna. Melodierna är bra och
Bamses röst är i toppform, och jag minns Frenzy four och hoppas man får
höra mer ifrån den sångaren snart igen. Det är 3 svenska låtar, 2 engelska
och ett gömt spår med ett halvkasst försök till humor? Örebrohumor? :)
Inte vet jag. Bästa spåret är iallafall Glömmer aldrig som ger gåshud
och jag kommer på mig själv när jag sjunger med. Sista låten
Välkommen till Sverige är bra när den kommer igång, men jag får
rysningar i kroppen, dåliga sådana när jag får Psychobillyvibbar i
början.Så sammanfattningsvis är det en bra platta och hurvida
bandet leveroch frodas idag har jag inte en aning om.
Den får iallafall 3,5 av 5.
.
Besök bandets myspace; www.myspace.com/Thehorrorcocks

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar