måndag 12 april 2010

Nobelkommittén - innan livet exploderar (Heptown rec)

Nobelkommittén är ett malmöbaserat band (Vad annars?) med medlemmar
ifrån mina personliga favoriter Royal stakeout och Conshitas. Och även band som
jag knappt har lyssnat på; The part timers och The confession. Jag möts av melodiös
punkrock som enligt pressreleasen är; retro sound fött i tidigt 80-tal, och jag kunde
inte skrivit det bättre själv. Och den första tanken som dyker upp när plastbiten börjar
snurra är, Tysta mari. Ja Stockholmsbandet är det närmaste man kan referera till detta.
Det är ett cleant sound, och jävligt ärligt med bra texter. Det märks att influenserna
heter KSMB och Ebba grön, fast inga kopior, snarare förs den sortens avskalad punk
in i 2000-talet och det behövs. Hela skivan är bra och jag mår personligen ganska
bra efter jag lyssnat på den. Bästa spår är: Skrubbsårspanik, Brustet hjärta Och Framtid.
.
Skivan får 4/5 och den kommer spelas flitigt framöver och den får
symbolisera min vår, och välmående 2010. Köp den!
.
Besök bandets website: http://www.nobelkommitten.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar