onsdag 11 april 2012

The Cremators


















The cremators - The new breed

(Heptown records)

Nyaste alstret med The Cremators damp ner i brevlådan
för ett tag sen! 13 låtar fet välspelad Psychobilly med klass!
Jag måste erkänna att jag har mindre koll numera på den
här typen av musik och sällan lyssnar på den.

Jag möts av melodiös rock av ösigare slag med bra sväng
och en rivig stämma av sångaren Lucas arson. Jag kommer
på mig själv att jag gillar detta och får mer sug att kolla
in mer Psychobilly relaterade band i framtiden, ett bra
betyg enligt mig. Bandet hanterar sina instrument väl
och har släppt en skön party platta för jag får lust att
öppna ett par öl. Det gungar på bra och dom har en
skön känsla hela bandet. Toppbetyg helt enkelt!
Tjacka den för bövelen och återvänd nostalgiskt till
50-talet i nutid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar