onsdag 22 december 2010



















Towerblocks - Berlin habits

Jag fullständigt älskar The good, the bad and the punks med
Berlinarna Towerblocks. Den skivan är en av dom bästa plattorna
jag har i min samling utan tvekan. Så förväntningarna var skyhöga
inför det här släppet. Talesättet säger väl Upp som en sol, ner som
en pannkaka, om jag inte missminner mig. Precis så kan man
beskriva den här plastbiten. Då föregångaren var tight så är det
här tvärtom. Det är en mer naknare ljudbild och låtarna har långt
ifrån samma hitpotential. Det är spretigt och och sångaren Holgi
presterar inte lika bra överhuvudtaget. Det känns inte lika kompakt
helt enkelt. Två låtar funkar för mig; Let´s start a war och Army
of one den sistnämnda kunde lika gärna funnits med på förra
plattan. Visst är det lyssningsbart men inte mer. 2 av 5.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar