tisdag 15 juni 2010

Det var ett tag sen den här plattan dök ner i mitt brevinkast ifrån Robban
Anarkopunx records. Och om jag ska vara riktigt ärlig så borde jag inte
få recensera "Irländsk" folkmusik eftersom jag enbart lyssnat väldigt sparsamt
på genréns kungar The Pogues Och deras norska kopior i Greenland whalefishers.
Lägg sedan till punkvarianterna Dropkick murphys Och Flogging molly.
min okunskap lyser starkt som en stjärna med sin närvaro. Men visst kan
jag iallafall förstå att bandet är bra på det dom gör, det är 8 låtar som gör
mig glad och på humör att häva ett par Guinness i goda vänners lag.
Och sången är speciell, behaglig och uttalet är galant. Det sistnämnda
beror givetvis på att mickhanteraren ÄR irländare. Jag har tyvärr inte
mycket mer att säga om plattan, förutom att jag gillar den och att jag
borde forska djupare i den här musikstilen för att hitta alla guldkornen.
Det är ett bra köp för er som är mer bildade, eller ni som jag, söker
och finner. 3,5/5 för vilket fall som helst gillar jag det, mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar