fredag 2 april 2010

Platens, Releasefest Zombiesuckers.

Jag vill först och främst påpeka att bilden är lånad ifrån Zombiesuckers
grupp på facebook, så den är således inte tagen igår. Jag har sparsamt lyssnat
på Zombiesuckers via deras myspace innan och gillat det jag hört. Så jag var
givetvis förväntansfull när jag och ett gäng bra folk började röra oss mot
Platens bar i centrala Linköping. Lagom salongsberusad kliver jag ner
i källaren och häver ett par bärs och möter upp bekanta och nya ansikten.
.
När horrorpunkarna äntrar scenen börjar folket vakna till och samlas
framför scenen. Jag gillar band som går in för sin grej och det är en grym
scenshow av bandet som har full närvaro och publikkontakt. Det är ett jävla
drag och knappt några uppehåll mellan låtarna. Det är melodiöst, röjigt
och man får förstås en feeling ala misfits i nutid. 2 av bandets medlemmar
huserar och har huserat i Los sin nombre, The fisticuffs och
Hoist a few så det är inga färskingar. Så stärkta med nya plattan
Tales from the undead så kommer vi säkerligen få höra mer av detta
bandet. Jag läste någonstans på ett forum en sågning av bandets
uppträdande på Svea skeppet och då undrar jag, var det samma band
vi såg?! För det här var sjukt bra! Sinnessjukt bra. Så besök bandets
sida och inhanlda ett ex av plattan eller ett par snygga T-shirts nu
till sommaren. För Zombiesuckers: They´re only in it for the brains.
let the nightmare begin!
.
jag må vara lite partisk, men det får man fan vara
Speciellt när det är bra som fan också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar