måndag 22 februari 2010

Ibland men inte för ofta!

Mina öron attraheras oftast av musik av det lite mer aggressiva
slaget. Men ibland älskar jag att varva ner och lugna mina nerver
med lite amerikaniserad "rancid-punk", dels för att det är lättsmält,
och dels för att det gör mig på bättre humör. Jag kan liksom älska
den där feelgood känslan som infinner sig av lust till livet och en
lång sommar med vännerna. Där bitterheten ifrån vinterhalvåret
byts ut mot glädje av smäckande gitarrer och ett glatt sväng.
Dead by gun är ett band som ger mig dessa känslor. Det är finskt
och långt ifrån nyskapande. Sången är ganska random, men
melodierna sätter sig och visst saknas attityden men skitsamma
låtarna är bra. Nu vill jag har vår! Det här är skön punkrock och
den mättar mig ganska snabbt men lämnar en ljuv eftersmak.
Jag kommer lätt återvända till den här plattan när jag känner
att mörkret och humörsvängningarna kryper sig på.
.
Favoritlåtar är: Between heaven and hell, Kids, Hate!
så den får 3 / 5. Min allergi mot sån här musik har börjat
släppa. Besök bandets myspace: www.myspace.com/deadbygun

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar